جستجو

عوامل مؤثر در انتخاب مدل کوتاهی مو

آخرین نوشته ها
شبکه های اجتماعی
دوره های آموزشی

کوتاهی مو در جذابیت چهره تأثیر زیادی دارد. در ادامه برخی از برجسته ترین عوامل تأثیر گذار در انتخاب مدل کوتاهی نام برده ایم

سن و جنسیت

مسلما در هر سنی سلیقه ی ما انواع خاصی از مدل های مو را می طلبد . مدل های کوتاهی مو کودک بیشتر بابت مرتب نه داشتن موهایشان است چرا که از افراد بزرگتر بسیار فعالیت و رفت و آمد بیشتر دارند و بدلیل نداشتن دانش کافی برای مراقبت از موهایشان مستعد آلودگی و بیماری هستند. در سنین نوجوانی و جوانی هم سلیقه در کوتاهی مو می تواند خیلی متفاوت تر از افراد مسن و میان سال باشد.

فرم صورت

ارگونومی و فرم صورت می تواند در انتخاب مدل کوتاهی موثر باشد. معمولا صورت های گرد و توپر از مدل های کوتاه مو استفاده بیشتر می کنند تا صورتشان لاغرتر به نظر بیایند. یا افرادی با گردن کوتاه معمولا موهای کوتاه را خیلی کوتاه نمی کنند.

فصل و آب و هوا

قطعا آب و هوای محل سکونت و یا تفاوت پوشش در سنین مختلف می تواند باعث تمایل افراد در تغییر پوشش و استایل ظاهریشان شود و قطعا این تغییرات شامل مدل کوتاهی موهایشان نیز خواهد شد.

حجم و حالت مو

حجم مو جنس تارهای مو در افراد مختلف متفاوت است و خیلی از مدل های کوتاهی فقط مناسب یک گروه خاص از انواع مدل موی مجعد ، کم پشت ، پر پشت ، صاف و فر است که شاید مناسب گروه دیگری نباشد.

ترکیب رنگ مو

یکی از عوامل موثر در انتخاب مدل کوتاهی ، ترکیب رنگ مو فرد است . به طور مثال موهای دارای های لایت و روشن و تیره بیشتر مدل های خورد و لیر را برای موهای خود انتخاب می کنند. یا افراد با رنگ موی فانتزی اکثرا موهای خود را کوتاه می کنند.

استایل ظاهری و سبک زندگی

سبک پوشش و زندگی یک فرد می تواند رابطه مستقیمی با مدل کوتاهی موهایش داشته باشد. به طور مسال یک ورزشگار عموما پوشش مخصوص خود را دارد و برای سهولت خود اکثرا موهای خود را کوتاه نگه می دارد. درنتیجه سبک زندگی در افراد مختلف کارمند ، بازیگر ، کارگر و …. میتواند باعث تغییر در استایل ظاهری گردد.